Insight

Kaikki

Insight

Strategiapuhetta osa 2: Tulevaisuutta ei voi ennustaa, mutta siihen voi varautua

2020-luku on jälleen näyttänyt todeksi vanhan viisauden, jonka mukaan ennustaminen on vaikeaa, varsinkin tulevaisuuden ennustaminen.…

Insight

Strategiapuhetta osa 1: Nykytilan ymmärrys on strategiatyön kivijalka

Pohjimmiltaan strategian tarkoituksena on määrittää, miten yritys pääsee tavoitteisiinsa. Hyvässä strategiassa siis tunnistetaan, mitä esteitä…

Insight

Seuraava kannattavuusloikka Suomen teollisuudessa hypätään asiakaspuolen digitalisaatiolla

Suomalaisten teollisuusyritysten sisäisten toimintojen digitalisaatio on jo varsin pitkällä. Tuotantoa ja myyntiä johdetaan tehokkaasti digitaalisten…

Insight

Kokonaisvaltainen M&A-prosessi onnistuneen yritysoston perustana

Tärkeä osa yrityksen strategiatyötä on pohtia kasvupolkuja ja uusia mahdollisuuksia. Omistajien ja johdon on syytä…

Insight

Viisi askelta kestävään kilpailuetuun

Strategialle on yhtä monta määritelmää kuin on määrittelijääkin. Useimmiten strategia kuitenkin kulminoituu kestävän kilpailuedun tavoitteluun,…

Insight

Sähkömarkkina keskittyy – kuluttaja voittaa

Sähkömarkkinan keskittyminen on hyvä asia niin sähkön vähittäismyynti- ja sähköverkkoyhtiöille kuin kuluttajillekin: vähittäismyynnissä isojen yhtiöiden…