Insight
Insight
Strategiapuhetta osa 2: Tulevaisuutta ei voi ennustaa, mutta siihen voi varautua
2020-luku on jälleen näyttänyt todeksi vanhan viisauden, jonka mukaan ennustaminen on vaikeaa, varsinkin tulevaisuuden ennustaminen.…
Insight
Strategiapuhetta osa 1: Nykytilan ymmärrys on strategiatyön kivijalka
Pohjimmiltaan strategian tarkoituksena on määrittää, miten yritys pääsee tavoitteisiinsa. Hyvässä strategiassa siis tunnistetaan, mitä esteitä…
Insight
Seuraava kannattavuusloikka Suomen teollisuudessa hypätään asiakaspuolen digitalisaatiolla
Suomalaisten teollisuusyritysten sisäisten toimintojen digitalisaatio on jo varsin pitkällä. Tuotantoa ja myyntiä johdetaan tehokkaasti digitaalisten…
Insight
Kokonaisvaltainen M&A-prosessi onnistuneen yritysoston perustana
Tärkeä osa yrityksen strategiatyötä on pohtia kasvupolkuja ja uusia mahdollisuuksia. Omistajien ja johdon on syytä…
Insight
Viisi askelta kestävään kilpailuetuun
Strategialle on yhtä monta määritelmää kuin on määrittelijääkin. Useimmiten strategia kuitenkin kulminoituu kestävän kilpailuedun tavoitteluun,…
Insight
Sähkömarkkina keskittyy – kuluttaja voittaa
Sähkömarkkinan keskittyminen on hyvä asia niin sähkön vähittäismyynti- ja sähköverkkoyhtiöille kuin kuluttajillekin: vähittäismyynnissä isojen yhtiöiden…